شیائومی در خط تولید خودرو از ربات انسان‌نمای سایبروان استفاده می‌کند قرار گرفتن نات کوین در بین ۵ رمزارز برتر جهان (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند فصل اول ۲۰۲۴ | اپل در صدر ما و همستر‌ها در دنیای پساانسانی آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در همسترکامبت با کد مورس! کارت‌های کمبو ربات همستر | امروز (چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳) نرم‌افزار کلیک خودکار در بازی‌های تلگرامی | همستر کامبت و تپ سواپ + دانلود معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد
سرخط خبرها

رباتی دوپا با قابلیت عبور از سطوح ناهموار

  • کد خبر: ۳۰۲۴۳
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
رباتی دوپا با قابلیت عبور از سطوح ناهموار
این ربات که اسنتو ۲ نام دارد، توسط مؤسسه تحقیقاتی‌ ای تی اچ زوریخ در سوئیس ساخته شده و به هر یک از دو پای آن چرخی بسته شده که انعطاف و کارآیی آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، ربات یادشده می‌تواند با قرار دادن هر یک از پاهای خود در سطوحی با اختلاف ارتفاع از یکدیگر برای حرکت به سمت مقصد برنامه‌ریزی کند. دو موتور که به هر یک از پاهای این ربات بسته شده نیز پرش آن را از روی موانع ممکن می‌کند.

همچنین این ربات به سادگی می‌تواند از روی پله‌ها بپرد و برای تنظیم پرش خود به عقب یا جلو رفته و مسیر حرکت خود را تنظیم کند. البته این ربات می‌تواند به جای پرش از پله‌ها مانند انسان بر روی پلکان‌ها گام بردارد.

این ربات با خم کردن مفصل‌های دوپای خود می‌تواند تعادلش را در سطوح ناهموار و نامتقارن برای مدت نامحدود حفظ کند. این ربات هم قابل کنترل از راه دور بوده و هم به صورت خودران قابل برنامه‌ریزی است. سرعت حرکت این ربات ۱۰.۴ کیلوگرمی، ۸ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند حداکثر ۴۰ سانتیمتر به هوا بپرد و با یک بار شارژ ۱.۵ ساعت کار می‌کند.

منبع: نیواطلس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->